Lydlogo
Mangler din virksomhed et lydlogo?
Et lydlogo er en del af din virksomheds identitet. Dine kunder kender formentlig jeres almindelige logo, og jeres generelle ”Tone og Voice”, men i mange tilfælde er et lydlogo ikke implementeret som en del af en virksomheds kendetegn.
Fordelene ved et lydlogo er at det kan anvendes på mange forskellige platforme, og det kan bruges sammen med de allerede eksisterende elementer i jeres virksomheds branding.
Hvor det normalt kan kræve relativt mange ressourcer at få indprentet din virksomhed hos modtagerne, kan et lydlogo manifestere sig på et øjeblik.
Med et lydlogo får du en lydmæssig signatur, som du kan koble på flere forskellige aspekter af din markedsføring. Dette kan være med til at accelerere kendskabet til din virksomhed, og tilføje et nyt virkemiddel til jeres værktøjskasse.
Kan du høre lydlogo’et?
Prøv at lukke øjnene og lyt dig frem til disse lydidentiteter:
Nokia Tune - Intel - Samsung - McDonald’s - Danske Spil / Lotto - Coca-Cola - Jysk - Elgiganten
Du kan helt sikkert høre flere af dem for dig. Det er effektiv soundbranding, når det er allerbedst.
Det er naturligvis de store danske og internationale brands, som dominerer, MEN:
Du kender med garanti også helt lokale virksomheder, som har sig eget lydlogo, der har brændt sig fast på trommehinden, fortrinsvist via markedsføring i den lokale radio.
Det virker! Og det er ikke dyrere end at langt de fleste kan være med, også mindre, lokale virksomheder.
Hvad koster et Lydlogo?
Det afhænger naturligvis af hvor mange musikere, sangere, sangerinder vi skal bruge, så det er svært at give en endelig pris før vi har hørt dine ønsker og behov.
Men giv os endelig et kald eller et skriv. Så vender vi gerne tilbage med et konkret tilbud, helt uforpligtende.
(***Indsæt Oversigt over Vejledende priser***)
Hvordan laver man et lydlogo?
Vi tager udgangspunkt i hvilke signaler, du ønsker at sende og naturligvis hvad du skal bruge lydlogoet til. I denne fase tager vi hensyn til dit trykte logo, dine målgrupper, din hjemmeside, firmaets ånd og andre vigtige elementer, der tilsammen danner baggrunden for det endelige soundbrand.
Herefter gennemgår vi de musikalske muligheder, og laver et oplæg til den færdige lyd.
KOMO A/S har egne komponister og tekstforfattere, og vi indspiller med et mix af både rigtige instrumenter og computer programmering.
Er der brug for lydeffekter, er vi leveringsdygtige i alle slags, og vi har stor erfaring med optagelse af lydeffekter på eget udstyr.
Et lydlogo bruges oftest som underlægning på radio- og TV reklamer, profilfilm, på hjemmesiden, i power point præsentationer, på produktvideoer, til præsentationer på messer, i telefon systemet - ventemusik til telefonsvareren mv.
Vi har mere end 35 års erfaring med musikproduktion til kommercielle formål, så vi er din sikre samarbejdspartner i forhold til at få produceret den helt rigtige lyd, som huskes og genkendes.
(***Eksempler på Lydlogo’er***)