Ventemusik
Skal du bruge god ventemusik?
Nogle gange har du ikke mulighed for at tage telefonen med det samme den ringer. Ventetiden for en kunde kan hurtigt føles lang, men med den rigtige ventemusik, flyver ventetiden lidt hurtigere.
Vælger man dog at bruge ventemusik af dårlig kvalitet, kan oplevelsen pludselig blive en helt anden. De fleste har prøvet at vente i røret til lyden af skrattende musik, og når man endelig kommer igennem til en medarbejder, er man i knapt så positivt humør.
Ventemusik i høj kvalitet, giver et godt indtryk af din virksomhed, allerede inden du får skabt kontakt med kunden i telefonen.
På den måde sikrer du en god overgang fra opkald til samtale, som giver et godt udgangspunkt for jeres kommunikation.
Hvorfor lyder noget ventemusik dårligt?
Almindelig lyd går fra 16Hz til 20kHz, men telefonen gengiver kun ca. 300Hz til 3kHz.
Det betyder, at de helt dybe frekvenser og de helt lyse frekvenser enten slet ikke kan høres eller kommer til at lyde dårligt. Telefonernes højttaler enheder er optimeret til at gengive stemme og derfor er musikken udfordret.
Det kan der dog tages højde for i valget af instrumentering, mix og mastering af melodierne. Resultatet bliver aldrig HiFi-kvalitet, men med små indgreb bliver det meget bedre end det, du er vant til.
Indsæt Eksempler
******************